25 lutego stacja TVN uruchomiła na swoim głównym kanale testową aplikację telewizji hybrydowej. W ramach tej usługi widzowie korzystający z naziemnej telewizji otrzymują dodatkowe treści takie jak: rozszerzony program telewizyjny czy interaktywne sondy powiązane z aktualnie emitowanymi programami. Platforma powstała przy współpracy z Emitel – operatorem naziemnej infrastruktury radiowo-telewizyjnej.
Telewizja hybrydowa pozwala na wzbogacenie oferty telewizyjnej o nieograniczoną ilość treści interaktywnych. To także nowy obszar dostępny dla reklamodawców, w którym łączą się dwa światy – klasycznej telewizji i Internetu.
Widzowie TVN dostępnego na MUX-2 w ramach aplikacji Hbb mają do dyspozycji szereg dodatkowych funkcjonalności, w tym: rozszerzony program telewizyjny z interaktywnymi elementami zwiastunów dla wybranych pozycji w ramówce, grę sprawdzającą wiedzę ogólną (quiz), interaktywne sondy publikowane w trakcie audycji czy pełnoekranowe komunikaty informacyjne. Nawigacja wewnątrz aplikacji odbywa się za pomocą pilota do telewizora. Użytkownik może wywołać ją zawsze za pomocą czerwonego przycisku.
Z portalu telewizji hybrydowej TVN mogą korzystać wszyscy widzowie naziemnej telewizji cyfrowej odbierający programy na Multipleksie 2 (DVB-T), posiadający odbiornik telewizyjny podłączony do Internetu i obsługujący funkcjonalność HbbTV. Praktycznie wszystkie odbiorniki telewizyjne oferowane obecnie w sieciach sprzedaży w Polsce wyposażone są w taką opcję.
Użytkownicy telewizorów marki Samsung przed uruchomieniem aplikacji Hbb muszą zainstalować obligatoryjnie plugin HbbTV dostępny w Samsung Smart Hub. Testy nowej usługi potrwają maksymalnie sześć miesięcy. Po zakończeniu tego okresu nadawca nie wyklucza dalszego rozwoju aplikacji.
Emitel to najważniejszy operator naziemnej infrastruktury radiowo-telewizyjnej w Polsce. Od ponad 50 lat dzięki Emitel sygnały telewizji mogą być odbierane we wszystkich polskich domach. Na początku analogowo, a od 2013 r. cyfrowo. Emitel pracuje nad cyfryzacją radia, projektuje i instaluje nowoczesne systemy łączności bezprzewodowej, uczestniczy w tworzeniu inteligentnych miast i włącza się w prace nad siecią 5G.
TVN i Discovery Polska to czołowy nadawca telewizyjny w Polsce, należący do wiodącego globalnego koncernu medialnego Discovery (Nasdaq: DISCA, DISCB, DISCK), którego programy inspirują, edukują i bawią widzów na całym świecie.
W ofercie TVN i Discovery Polska znajduje się aktualnie 26 kanałów telewizyjnych, w tym stacje ogólnodostępne oraz portfolio płatne – factualowe, lifestyle’owe, informacyjne, sportowe i filmowe.
TVN i Discovery Polska posiada również bogatą ofertę produktów online, m.in. player – najbardziej angażujący polski serwis OTT zawierający kanały na żywo oraz programy na żądanie, a także Eurosport Player oferujący najlepsze wydarzenia sportowe na żywo w sieci. Do nadawcy należy Agencja TVN – oferująca najbardziej kompleksowe usługi produkcji i dystrybucji materiałów informacyjnych w Europie Środkowej i Wschodniej oraz TVN Media – jedno z wiodących biur sprzedaży reklam w Polsce. TVN łączy strategiczne partnerstwo z Grupą CANAL+, operatorem nc+ – czołowej platformy cyfrowej w Polsce.