Udostępnij:

Tygodnik „Polityka”, firma doradcza Deloitte oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu już po raz 11. wyróżnili polskich liderów zrównoważonego rozwoju i ESG w ramach inicjatywy Listki CSR POLITYKI. Organizatorzy konkursu przyznali Emitel Srebrny Listek CSR, doceniając działania firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju, ochrony środowiska, społecznej odpowiedzialności i ładu korporacyjnego.

– Srebrny Listek CSR Polityki to dla nas bardzo ważne wyróżnienie, potwierdzające, że nasze działania są doceniane przez ekspertów w dziedzinie zrównoważonego rozwoju. Pod koniec marca br. opublikowaliśmy raport ESG za rok 2021 – po raz pierwszy zostały on przygotowany w oparciu o międzynarodowy standard raportowania GRI. W ubiegłym roku zatwierdziliśmy też Politykę ESG na lata 2021 – 2025, definiującą główne cele naszej działalności w obszarze środowiska naturalnego, społecznej odpowiedzialności oraz ładu korporacyjnego. Są to: dbałość o krajobraz, bioróżnorodność i ochronę siedlisk, poprawa efektywności energetycznej, minimalizacja wpływu na otoczenie, zrównoważona gospodarka odpadami oraz troska o relacje międzyludzkie. To najlepszy dowód, że kwestia zrównoważonego rozwoju ma dla nas duże znaczenie – powiedział Andrzej J. Kozłowski, Prezes Zarządu Emitel S.A.

Srebrnymi Listkami CSR POLITYKI nagrodzono przedsiębiorstwa, które w swojej codziennej działalności deklarują uwzględnianie większości kluczowych rozwiązań z zakresu zrównoważonego rozwoju, wdrażają najwyższej jakości rozwiązania oraz ujawniają informacje związane ze swoją działalnością. Oceny w konkursie zostały przyznane na podstawie analizy wypełnionej przez firmy ankiety, opracowanej według wytycznych normy ISO 26000. Złoty Listek CSR POLITYKI trafił do 21 firm, Srebrny Listek do 27, a Biały Listek do 35 przedsiębiorstw.

W tym roku redakcja wprowadziła też nową kategorię – Zielony Listek CSR. Wyróżnione zostały nim firmy, dla których redukcja negatywnego wpływu na klimat, zapobieganie zmianom klimatu oraz adaptacja do tych warunków są kluczowymi elementami strategicznych działań w biznesie oraz w relacjach z interesariuszami.